[Deadline extension] Call for Papers: OFA 12 in Porto

From: 2020-05-18 To:2020-08-10

• Deadline extension for submissions: August 10th, 2020 (12PM)

OFA in Porto: call for papers open!

The Oficina de Filosofia Analítica (OFA) is an initiative of students supported by the Portuguese Society of Analytical Philosophy (SPFA) and the Portuguese Society of Philosophy (SPF).

OFA meetings aim to motivate the presentation and discussion of works, carried out in the broad scope of analytical philosophy, of Masters and PhD students, or recent PhDs, who are doing their academic careers in Portuguese universities.

OFA 12 will take place on October 6th, 2020, at the Faculty of Arts and Humanities of the University of Porto (FLUP) with the support of the Mind, Language and Action Group (MLAG) of the Institute of Philosophy of the University of Porto (IF/UP).

Due to the current situation regarding the epidemic caused by SARS-CoV-2, OFA12 may have to be postponed or performed using digital platforms. More detailed information will be provided according to the development of the situation.

Papers must consider themes and/or authors from analytical philosophy and can be written and presented in English or Portuguese.

Each paper must contain a maximum of 3000 words and be accompanied by an asbstract of 200 words. The documents to send must use Times New Roman, size 12, with 1.5 between lines.

New deadline for submission is August 10th 2020 (12PM).

To ensure anonymous evaluation, two files in PDF format must be sent in the same email:

• File A: contains the title of the paper, the author's identity and his/her e-mail address.
    • File B: contains the title of the paper, the abstract and the full paper.

The names of the files must have the following format: 'authorsnameOFA12A' and 'author'snameOFA12B'.

Papers and questions should be sent to mteles@letras.up.pt

The Scientific Committee of OFA12 consists of: Adriana Silva Graça (UL), Sofia Miguens (UP/MLAG-IF), Vítor Moura (UM/ILCH), Mattia Ricardi (UP/MLAG-IF), Ricardo Santos (UL/LanCog), Célia Teixeira (UFRJ/LanCog), António Zilhão (UL/CFCUL).

The Organizing Committee,
    Manuela Teles  (UP/MLAG-IF)
    Mattia Riccardi (UP/MLAG-IF)
    João Faria e Silva (UP/MLAG-IF)
    Sâmara Costa (UP)

A OFA no Porto: aberta a chamada de artigos!

A Oficina de Filosofia Analítica (OFA) é uma iniciativa de estudantes que conta com o apoio da Sociedade Portuguesa de Filosofia Analítica (SPFA) e da Sociedade Portuguesa de Filosofia (SPF).

Os encontros OFA pretendem motivar a apresentação e discussão de trabalhos, realizados no âmbito alargado da filosofia analítica, de estudantes de mestrado e doutoramento, ou de recém doutorados, que se encontrem a fazer os seus percursos académicos em universidades portuguesas.

A OFA 12 decorrerá no dia 6 de outubro de 2020, na Faculdade de Letras da Universidade do Porto (FLUP) com o apoio do Mind, Language and Action Group (MLAG) do Instituto de Filosofia da Universidade do Porto (IF/UP).

Devido à atual situação quanto à epidemia provocada pelo SARS-CoV-2, há a possibilidade de adiamento da OFA12 ou a sua realização através de plataformas digitais. Será dada informação mais detalhada consoante o decorrer da situação.

Os artigos devem incidir sobre temas e/ou autores da filosofia analítica e podem ser escritos e apresentados em português ou inglês.

Cada artigo deve conter no máximo 3000 palavras e ser acompanhado de um resumo de 200 palavras. Os documentos a enviar devem usar tipo de letra Times New Roman, tamanho 12, com 1,5 linhas de espaçamento.

O NOVO prazo de entrega dos artigos é 10 de agosto de 2020 (24h).

Para assegurar a avaliação anónima, devem ser enviados no mesmo email dois ficheiros em formato PDF:

• Ficheiro A: contém o título do artigo, a identidade do autor e o seu endereço eletrónico.
    • Ficheiro B: contém o título do artigo, o resumo e o artigo completo.

Os nomes dos ficheiros devem ter o seguinte formato: ‘nomedoautorOFA12A’ e ‘nomedoautorOFA12B’.

Artigos e questões devem ser enviados para mteles@letras.up.pt

A Comissão Científica da OFA12 é constituída por: Adriana Silva Graça (UL), Sofia Miguens (UP/MLAG-IF), Vítor Moura (UM/ILCH), Mattia Ricardi (UP/MLAG-IF), Ricardo Santos (UL/LanCog), Célia Teixeira (UFRJ/LanCog), António Zilhão (UL/CFCUL).

A Comissão Organizadora,
    Manuela Teles  (UP/MLAG-IF)
    Mattia Riccardi (UP/MLAG-IF)
    João Faria e Silva (UP/MLAG-IF)