Philosophy of Education
PE
Former Thematic Line
-
Théodoropoulou, Hélèna (2008) Antinomie, problématisation et philosophie de l’éducation, Michel Fabre (coord.), Recherches en éducation, 5, 122-130, Université de Nantes, C.R.E.N. ISSN 1954 - 3077.
-
Baptista, Isabel (2012) Envehessou, logo existo – ou do tempo como aprendizagem e esperança, Obra colectiva Envelhessomos, 71-74, Porto, UCP
-
Carvalho, Adalberto Dias de (2011) A solidão é um estado de alma, Revista A Página da educação, 193, 6-15, Porto, Profedições, ISSN 1647-3248.
-
Fernandes, José Pedro (2013) Creative Ideas – a pragmatic approach, Adalberto Dias de Carvalho (org.), Revista Itinerários de Filosofia da Educação, 12, Porto, Afrontamento
-
Lorieri, Marcos António (2009) Cultura, barbárie e educação em Edgar Morin, Notandum, 13, 35-42, São Paulo, CEMOrOC-FEUSP/ IJI – Universidade do Porto
-
Patrício, Manuel Ferreira (2006) Escola cultural, Adalberto Dias de Carvalho (coord.), Dicionário de Filosofia da Educação, Porto, Porto Editora, ISBN 978-972-0-05279-7.
-
Peres, Américo Nunes (2011) O Retrato da Integração das TIC no 1º Ciclo: Que Perspectivas?, VII Conferência Internacional de TIC na Educação - Challenges, 401-410, Braga, Universidade do Minho
-
Aresta, António (2009), Macau : Uma História Cultural, 125, Lisboa, Editorial Inquérito, ISBN 978-972-670-436-2.
-
Branco, Maria Luísa (2012) Compreender a diversidade: da diferença como valor, Manuel Ferreira Patrício, Luís Sebastião, José Manuel Mata Justo, Jorge Bonito (org.), Da Exclusão à Excelência: Caminhos Organizacionais para a Qualidade da Educação, 56-62, Montargil, AEPEC, ISBN 978-972-8223-39-7.
-
Carvalho, Mário Santiago de (2013) Sigério de Brabante, Tratado da eternidade do mundo, José Meirinhos (org.), Imago Mundi, 12, Porto, Afrontamento, ISBN 978-972-36-1355-1.
-
Gonçalves, José Luís (2010) Dinâmicas de reconhecimento da criança, sujeito de direitos, Revista Saber & Educar, 15, 1-6, Porto, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti, ISSN 1647-2144. DOI http://dx.doi.org/10.17346/se.vol15.102.
-
Maia, Carlos Fernandes (2009) Fronteiras da Educação: actualidade de um paradoxo, Angel Dujo, João Boavida e Virgílio Bento, Educação: reconfiguração e limites das suas fronteiras, Guarda, Centro de Estudos Ibéricos
-
Patrício, Manuel Ferreira (2012) Ontologia da Educação e Ontologia da Cidadania: Axiologia dos Desafios da Relação, Cátia Cebolo, Marcelino Lopes e José Lima (coords.), Animação Sociocultural - Intervenção e Educação Comunitária: Democracia, Cidadania e Participação, 9-25, Chaves, Intervenção, ISBN 978-989-97571-2-7.
-
Severino, António Joaquim (2006) A busca do sentido da formação humana: tarefa da Filosofia da Educação, Revista Educação e Pesquisa, 32.3, 619-634, Brasil, Universidade de São Paulo, ISSN 1678-4634. DOI 10.1590/S1517-97022006000300013.
-
Azevedo, Maria da Conceição (2011) Educación para la Responsabilidad y la Autonomía: una propuesta desde la lectura de Hans Jonas, Autonomia y responsabilidade: Contextos de aprendizaje y educación, XII Congreso Internacional de Teoría de la Educación, Barcelona, Universitat de Barcelona
-
Carvalho, Adalberto Dias de (2004) Utopia: Esclarecer Conceitos para Renovar Sentidos, Fátima Vieira e Maria Teresa Castilho (orgs.), Estilhaços de Sonhos: Espaços de Utopia, 13-17, Vila Nova de Famalicão, Quasi, ISBN 989-552-083-2.
-
Cunha, Rui Daniel (2007) Filosofia Analítica da Educação: Uma Introdução Concisa, Revista Itinerários de Filosofia da Educação, 5, 93-106, Porto, Afrontamento, ISSN 1646-1959.
-
Kohan, Walter (2009) Philosophizing with children, Journal of the Institute for Humanities and Cultural Studies, 13-30, Teheran, Iran Institute for Humanities e Cultural