Instituto de Filosofia
IF
Publications of the integrated members of the Instituto de Filosofia.
-
Adalberto Dias de (2014) ΔΙΛΗΜΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: ΜΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ, Philosophie de l'éducation: Aspects de la praxis, 426-451, Atenas, Pedio Editions, ISBN 978-960-546-149-2.
-
Lázaro Pulido, Manuel (2009) XII Congreso Latinoamericano de Filosofía Medieval, Anuario de Historia de la Iglesia, 18, 377-380, Navarra, Instituto de Historia de la Iglesia de la Facultad de Teología de la Universidad de Navarra, ISSN 1133-0104.
-
Miguens, Sofia (2006) Why there can't be a science of rationality - D. Davidson and cognitive science, Sofia Miguens, João Alberto Pinto, Carlos Mauro (orgs.), Análises : Actas do 2º Encontro Nacional de Filosofia Analítica, 91-97, Porto, FLUP, ISBN 978-972-8932-09-1.
-
Horta, Oscar (2009) Who Are You?: Brain-State Transfers and Diachronical Persistence, Sofia Miguens, Carlos Mauro e Susana Cadilha (eds.), Mente, Linguagem e Acção (Mind, Language and Action), 195-211, Porto, Campo das Letras
-
Piazza, Tommaso (2011) When Warrant Transmits and When it Doesn't. Toward a general framework, Synthese, 190. 13, 2481–2503, Springer online, DOI 10.1007/s11229-011-0018-2.
-
Miguens, Sofia (2011) What some philosophers wouldn’t dream of considering as part of their subject’: Cora Diamond on ethics and human lives, Revista Portuguesa de Filosofia, 67, 129-142, Braga, Universidade Católica, ISSN 0870-5283.
-
Miguens, Sofia (2009) What do we mean by ‘phenomenology’? Three perspectives on appearance-reality
discriminability in conscious experience, Protosociology, Alemanha
-
Mauro, Carlos (2009) Weakness of Will - an experiment about the folk concept, The 17th Annual Conference of the European Society for Philosophy and Psychology - Book of Abstracts, Budapest, ESPP e CEU
-
Meirinhos, José Francisco (2012) Was there a Portuguese Averroism in the 14th Century?, Alessandro Musco (coord.), Universalità della ragione, pluralità delle filosofie nel Medioevo. XII Congresso Internazionale di Filosofia Medievale, 3, 93-107, Palermo, Officina di Studi Medievali, ISBN 978-88-6485-025-2.
-
Oliveira, Ana Paula (2008) Vozes do cárcere: análise do filme O Prisioneiro da Grade de Ferro, Amarildo Carnicel, Márcia Fantinatti (orgs.), Comunicação e Cidadania: Possibilidades e Interpretações, Unicamp, ISBN 978-8585562373.
-
Oliveira, Ana Paula (2008) Vozes do cárcere: análise do filme O Prisioneiro da Grade de Ferro, Amarildo B. Carnicel, Márcia Fantinatti, Comunicação e Cidadania: Possibilidades e Interpretações, 101-116, São Paulo, Unicamp, ISBN 8585562374.
-
Castro, José Acácio (1998) Vontade e liberdade em João Duns Escoto, Humanistica e Teologia, 19, 67-80, Porto, Instituto de Ciências Humanas e Teológicas
-
Graça, Maria Matos (2011) Vontade e Inconsciente em Schopenhauer, Eugénia Vilela (coord.), Arquipélagos de Sentido. Estética(s) e Artes I, 129-142, Porto, Afrontamento, ISBN 978-972-36-1163-2.
-
Pereira, Paula Cristina (2007) Viver o Universo. A aprendizagem significativa da origem comum do pensável, Renato Epifânio (org.), Agostinho da Silva – Pensador do Mundo a Haver. Actas do Congresso Internacional do Centenário de Agostinho da Silva, 323-329, Sintra, Zéfiro, ISBN 9789728958343.
-
Silva, Paula Oliveira e (2012) Visio dei ineffabilis. La vision de Dieu comme expérience de communion chez saint Augustin, Atti del XII Congresso Internazionale di Filosofia Medievale, 14, 19-28, Palermo, Officina di Studi Medievali, ISBN 978-88-6485-025-2.
-
Vilela, Eugénia (2009) Visages. La mémoire sacrée des gestes, Laurent-Dominique Fontana e Samuel Torello (eds.), Visages. LD Fontana, sculpture, 66-71, Suiça, Musée de Bagnes, ISBN 978-2-9700659-2-0.
-
Azevedo, Maria da Conceição (2012) Virtudes da convivência para a educação, Cátia Soraia Cebolo, José Dantas Lima Pereira,Marcelino de Sousa Lopes (coords.), Animação Sociocultural - Intervenção e Educação Comunitária: Democracia, Cidadania e Participação, 31-64, Chaves, Intervenção, ISBN 978-989-97571-2-7.
-
Escola, Joaquim (2016) Virtual Learning Communities: review of a decade of Spanish-Portuguese scientific production, Journal For Educators, Teachers and Trainers, 7, 11-24, Espanha, Universidad de Granada, ISSN 1989-9572.